بیانیه کمیته اجتماعی شورای ائتلاف در حمایت از مردم مظلوم غزه

حمله رژیم صهیونیستی با تسلیحات کشتار جمعی آمریکا بویژه بمبهای فسفری نقض فاحش حقوق بشر و کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو ۱۹۴۹ است و بی شک جنایت جنگی محسوب می شود.

سرویس اخبار شانا - کمیته اجتماعی معاونت سازماندهی و شبکه‌سازی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای تداوم جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد. متن بیانیه بدین شرح است:

باسمه تعالی

مَنْ أَصْبَحَ و لَم یَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم‏

۱. رژیم ددمنش صهیونیستی در این چند روز مرتکب قتل عام بیش از چهار هزار و سیصد فلسطینی از جمله ۱۸۰۰ کودک بی گناه از مردم بشدت تحت ستم باریکه محروم غزه شده است و این جنایت، نامی جز نسل کشی موضوع کنوانسیون ۱۹۴۸ و اقدام علیه کرامت انسان ندارد.

۲. حمله رژیم صهیونیستی با تسلیحات کشتار جمعی آمریکا بویژه بمبهای فسفری و هدایت شونده به تاسیسات غیرنظامی بویژه مدارس و بیمارستان‌ها از جمله کشتار چند صد نفر در بیمارستان المعمدانی نقض فاحش حقوق بشر و کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو ۱۹۴۹ است و بی شک جنایت جنگی محسوب می شود.

۳. ما حقوقدانان , اساتید دانشگاه و آزادیخواهان جهان اسلام، در مقابل این همه شرارت و خونریزی، از دادگاه ها و محاکم ملی خود می‌خواهیم علیه مقامات رژیم صهیونیستی و نظامیان سنت کام ایالات متحده آمریکا اعلام جرم کرده و پرونده تعقیب کیفری تشکیل دهند. بویژه ما اساتید ایرانی از دادستان کل می خواهیم که به وظیفه ماده ۱۱ قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت - مصوب 1399/02/29- عمل کند و در محاکم ذی صلاح داخلی و خارجی و دادگاهها و دیوان بین المللی اقدام نماید.

۴. همه مسلمانان جهان باید در مقابل وحشی‌گری رژیم سفاک اسراییل، از دولت‌های عربی و اسلامی ای که اجازه تأسیس سفارت یا نمایندگی به این رژیم نامشروع را داده اند بخواهند ضمن اخراج سفرا و کارگزاران مربوط، سفارتخانه های این رژیم را تعطیل نمایند.

و سیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون

کانون حقوقی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

کد خبر 1709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha